Maasmechelen - OLS Feesttent

Niet te filmen! Ben je in 2015 als schutterij zielsgelukkig dat je team alle bölkes heeft afgeschoten en mag je in 2016 het OLS organiseren. En uitgerekend dat jaar is de zomer zo intens kloten.

Overal waar je keek lag modder en dankzij de inzet van de vereniging lagen overal rijplaten en zakte je niet weg in de blubber. Maar het is toch om te huilen als je zo’n feest mag organiseren dat dan de weergoden zo tegen je zijn.

En alsof het nog niet genoeg is: op de openingsfeestavond heb je drie bands op het affiche en speelt België voetbal. Overal in de cafés in Maasmechelen stond volk en kwamen dus niet naar de tent.

Heel België in rouwstemming dus die mensen krijg je niet de tent in om het condoleance-register te laten tekenen. Enfin, toch aan de bak.

Een van de bands die voor JBB optrad was de Engelse groep ABBA Gold, die zich verdienstelijk maakte door ABBA-materiaal nieuw leven in te blazen. De muziek van ABBA werd destijds niet echt gewaardeerd als echte popmuziek, althans dat is mijn mening als ik denk aan die tijd van al die hits, maar als je dat materiaal nu nog eens terug hoort dan was dat klasse muziek en hadden die Bjorn en Bennie ‘t toch wel echt in de vingers. En ondanks dat de drummer geregeld op het knopje duwde om wat “ingeblikt”materiaal mee te laten lopen klonk het heel erg ABBA. Alleen de gelijkenis met de originele ABBA-meisjes heb ik niet echt kunnen ontdekken maar qua sound kwam het toch akelig dichtbij.

Tja en daarna kwam Bagge aan de beurt en dan is het toch altijd geweldig om te kunnen werken met dit geluids-team. Abba-Gold ruimt het podium en dan heb je een dik kwartier om voor je eigen 9 mans club, vanaf nul alles op te bouwen, gauw een line-check en dan rouzen! John in de zaal en Luc aan de monitor en hoewel ik soms snel problemen heb met mijn stembandjes was het deze keer weer prima geregeld. Zonder moeite de hele show bij elkaar geschreeuwd. Volgens mij hebben we in de tijd die beschikbaar was een goeie strakke set neergezet. Ik heb me in elk geval goed geamuseerd en hoop van ganser harte dat de schutterij van Maasmechelen een spetterend feest krijgt.

Groeten,