Neer - Lightfield Festival

Prachtig, waarin een klein dorp groot kan zijn. Begint iemand uit het dorp gewoon een festival in een gigantische sporthal. Het halve dorp vrijwilliger/medewerker, waar vind je dat nog? De dag van te voren bleek een prachtige “ouwe lullen avond” geregeld met een band die gespecialiseerd was in materiaal van The Eagles en dat blijkt een prachtavond te zijn geweest.

Tja en toe de dag erna. Qua organisatie weer perfect in orde, goed geluid, goed volk en de varkens van Bagge beten het spits af.

Start 20.00 uur. Vooraf werden we verwend met prima catering en onze blauwe polsbandjes gaven recht op “gewoon naar de tap, show ‘t blauwe bandje en bestellen!” Waarvan akte!

Zoals gezegd kropen we om 20.00 uur het podium op en tot mijn genoegen zag ik nog verschillende mensen met een origineel oud en versleten JBB shirt, heerlijk! Tijdens het optreden realiseerde ik me dat het de dag na Bevrijdingsdag was, dus liet ik de afgesproken playlist even voor wat hij was en begon de “Oemsjtakke, tsjakke, tsjakke”intro van “t Kanon op de Mert” ,de ode aan de Panzerabwehrkanone PAK43 die in Susteren op de markt staat. Ik meen dat ik alleen een lichte verbijstering zag bij de bandleden aan mijn linkerkant, zij verwachtten een ander nummer, maar de rest van de club anticipeerde direct, de schatten!

Klokslag 22.30 sloeg ik mijn laatste akkoord zodat de volgende band, volgens afspraak kon opbouwen, maar gezien het overtuigende “We want more” stoven we nog snel even terug naar onze podiumplek en trakteerden de inmiddels volle hal op toegift Sollicitere. We hebben een leuke avond gehad,

Neer bedankt!